DEATH, THRASH, BLACK, HEAVY, DOOM AND ROCK METAL ZINE

- REVIEWS, REPORTS, INTERVIEWS - SUPPORT METAL UNDERGROUND

sobota 13. června 2015

Home » » Recenze/review - DROWN IN BLOOD – Addicted to Murder (2015)

Recenze/review - DROWN IN BLOOD – Addicted to Murder (2015)


DROWN IN BLOOD – Addicted to Murder
CD 2015, Earthquake Terror Noise

Jeden z nejbrutálnějších druhů mučení se nazývá prostě – Bota. Mučenému chudákovi se nelítostně pomocí železných klínů rozmlátily nohy napadrť, až z rozdrcených kostí vytékala kostní dřeň.“

Když čtu podobné definice, případně navštívím nějaký hrad či hladomornu, kde jsou mučicí nástroje vystaveny, říkám si, čeho všeho jsou lidé vlastně schopni. Kolik krutosti, zla, hnusu se v nás ještě skrývá? Většinou mě to (i když už jsem za ty roky, co chodím po téhle planetě, poměrně otrlý) poměrně rozhodí, někdy si mimoděk promnu imaginárně týrané partie (já si opravdu představoval, že mi někdo drtí nohy). Musím se uklidnit, dát něco dobrého k jídlu, odstřihnout se od internetu, televize i rádia (tam totiž podobné nechutnosti zaslechnete ve zprávách). Zavírám se do ulity, nechci vědět o světě, o lidech, chci jen tupě zírat do zdi, odpočívat, případně si narvat do hlavy nějakou dobrou muziku. Tentokrát padlo moje oko na italské death metalisty DROWN IN BLOOD. Ti hrají klasicky pojatý, tradiční smrtící kov. Jedná se teprve o jejich první album a tak bylo na čase se jim podívat na jejich zkažené a práchnivějící zuby.

Tady se hudba převaluje převážně ve středním tempu, všechno je syrové a připomíná mi pomalé utahování kovových palečnic. Bolí to, chvílemi chladí a nakonec ze mě vytrysknou litry tmavě rudé krve. Nakonec jsem se svého utrpení stejně nezbavil, ale alespoň mi budiž útěchou, že tentokrát se jedná jen o imaginární mučení mých sluchovodů a ne reálné zvěrstvo. Pánové hrají s nadšením, čerpajím z takových veličin jako jsou OBITUARY, MORBID ANGEL, SIX FEET UNDER, DEICIDE, MASSACRE, MONSTROSITY. Zkrátka, největší prostor na desce dostávají vlivy americké death metalové školy z oblasti floridské Tampy. Těmito větami by se vlastně dala recenze uzavřít. Byla by to ale škoda. Já totiž i přes určitou jasnou neoriginalitu cítím pach páleného masa, kňučících nevinných a stále mučených i jakousi těžko popsatelnou jiskru, která u mě odlišuje dobré kapely od těch ještě lepších. DROWN IN BLOOD mě přesvědčili o svých kvalitách už při prvních několika přehráních.


Každé další setkání pak bylo vzájemně velmi přívětivé. Mám podobnou starobu (jak sis jistě už můj milý čtenáři stihl všimnout:)) ve velké oblibě a tady si vyloženě rochním. Líbí se mi zvuk, který je jakoby lehce zastřený, není zbytečně nahlas a nepostrádá syrový tlak. Je to samozřejmě old school toho nejhrubšího zrna, ale to mi nijak nebrání si nahrávku užít, jako krev z čerstvě prořízlé tepny. Točím se v mosh-pitu, čerpám sílu z té energie, která prýští všude kolem a i když se náhle cítím neskutečně starý, užívám si toho syrového masa dosytnosti. Tady nevaří žádní moderně-vegetariánsko-svěže-odlehčeně-zdravě vyhlížející kuchaři, ale poctiví řezníci, kteří dostali za úkol připravit nefalšovaný ostrý guláš. Podařil se. Není divu, vždyť základem byly ty nejsurovější ingredience. Nezapomnělo se na tradiční chuť masa a tak bude spokojen snad každý, kdo večer uléhá stále rád v nikdy neprané otřepané džínové bundě.


Utahují mi železnou botu pomalu, ale jistě. Zdá se, že DROWN IN BLOOD jsou dobrými ševci. Bolí to, pálí to, řeže to, drtí to. A o to jde ve starém death metalu stejně nejvíce. Za mě tedy velká spokojenost, dvě rozmasakrované nohy k tomu, ale hlavně obrovský úsměv na tváři. „Addicted to Murder“ je jako předčítání ze starých smrtících knih. Italové jsou dobrými žáky, kteří přidali ještě navíc kus svého morbidního já. Tahle deska není sice na blahořečení a uvedení do síně slávy, ale je poctivá a krutá jako smrt sama. A to není málo. Old school death metal, předložený s jistotou a přehledem. Cítím kolem sebe síru, podupávám si nohou do rytmu a je mi dobře. Masakr!


Asphyx says:

DROWN IN BLOOD convinced me of their qualities already by the first listening. Gentlemen play with enthusiasm, gain from the greats like OBITUARY, MORBID ANGEL, SIX FEET UNDER, DEICIDE, MASSACRE, MONSTROSITY. It hurts, it burns, it cuts, it crushes. And this is the old death metal. "Addicted to Murder" is like reading from old deadly books. Italians are good students who have added an extra piece of their morbid themself. Although this album can't be beatificated and inducted into the Hall of Fame, but it is honest and cruel like the death. And it isn't too little. Old school death metal, presented with certainty and overview. Massacre!


Seznam skladeb:

1. Reign of Hypocrisy
2. Impersonal Living
3. Purification of Flesh
4. Walking Dead
5. Vengance Is Mine
6. Razor in My Hand
7. Evil Parasites
8. Beast in the Cage

Čas: 29:26


Sestava/band:



Dani – kytara
Marco – kytara
Gio – zpěv
Gigi – basa
Fedaz - bicí

Share this games :

TWITTER